اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

آیا واقعا ۲ درصد از ثروت مدیر تسلا باری از روی دوش جهان و جهانیان برمی دارد؟

  • کد خبر: ۸۶۲۴۷
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
آیا واقعا ۲ درصد از ثروت مدیر تسلا باری از روی دوش جهان و جهانیان برمی دارد؟
دیوید بیزلی، رئیس برنامه جهانی غذا در سازمان ملل متحد، به تازگی گفته اگر افراد ابرثروتمندی مانند ایلان ماسک (مدیر شرکت خودروسازی تسلا) تنها بخش کوچکی از ثروت خود را بدهند، مشکل گرسنگی در جهان رفع خواهد شد.

بیژن نجاتی | شهرآرانیوز - ما در دنیای تفاوت‌ها و تضاد‌ها زندگی می‌کنیم، توزیع نامتوازن قدرت و ثروت در جوامع مختلف باعث شده است که فاصله طبقات اجتماعی بیش از گذشته به چشم آید و در شرایطی که عده‌ای ثروت زیادی در اختیار دارند، برخی برای رفع نیاز‌های روزانه شان با مشکل روبه رو باشند. این درحالی است که در دنیای سراسر نابرابری امروز، هیچ نهاد یا سازمانی برنامه‌ای منسجم برای حل مشکل فقر و گرسنگی در جهان ندارد و تنها کاری که این سازمان‌ها انجام می‌دهند، هشدار درباره وضعیت بد انسان‌ها در کشور‌های مختلف است.

به عنوان مثال همین چند روز قبل سازمان ملل درباره افزایش فقر و گرسنگی در افغانستان هشدار جدی داد و جهانیان فقط شنونده این بیانیه بودند، حالا دیوید بیزلی، رئیس برنامه جهانی غذا در سازمان ملل متحد، به تازگی گفته اگر افراد ابرثروتمندی مانند ایلان ماسک (مدیر شرکت خودروسازی تسلا) تنها بخش کوچکی از ثروت خود را بدهند، مشکل گرسنگی در جهان رفع خواهد شد.

او در ادامه گفت: «فقط ۶ میلیارد دلار کافی است تا ۴۲میلیون نفری را نجات بدهیم که اگر اکنون به دادشان نرسیم، جان خود را از دست خواهند داد.» این درحالی است که ارزش سهام تسلا به تازگی از یک تریلیون دلار گذشته و مبلغی که برای نجات گرسنگان در معرض مرگ نیاز است، حدود ۲ درصد از ثروت خالص ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا است، ثروتی که بلومبرگ به تازگی آن را حدود ۲۸۹ میلیارد دلار تخمین زده است.

انتشار این خبر با واکنش‌های زیادی در فضای مجازی همراه شد، تا آنجا که ایلان ماسک، در توییتی نوشت: «اگر او (رئیس برنامه جهانی غذا) توضیح دهد که چگونه با ۶ میلیارد دلار می‌توان مشکل گرسنگی را حل کرد، من همین الان سهام تسلا را می‌فروشم و این کار را انجام می‌دهم.» کاربران ایرانی فضای مجازی هم بیکار ننشستند و واکنش‌های مختلفی به این خبر داشتند.

یکی از آن‌ها نوشته است: «آیا باید از او (ایلان ماسک) متنفر بود که چرا برای رفعِ گرسنگی اقدامی انجام نمی‌دهد؟ آیا باید گفت ثروتِ خودِ اوست و استفاده او از سرمایه اش به کسی ربطی ندارد؟ مسئله اصلی، اما چیزی دیگر است. در واقع، بهتر است از منظرِ ساختاری به این موضوع نگاه کرد. مسئله این است که چرا سازوکار‌های اقتصادی در جهان به گونه‌ای هستند که برای معدودی افراد، ثروتی هنگفت به ارمغان می‌آورند؛ اما فقرِ جهانی در سطحی گسترده همچنان وجود دارد، یا بسیاری از مردم در صورتِ بیکار شدن بدبخت می‌شوند.»، اما کاربر دیگری نگاهی متفاوت به این ماجرا کرده و نوشته است: «بدبختی اینه که ایلان ماسک به گرسنگی در جهان نیازمنده!»

حالا در ادامه ماجرا، رئیس سازمان جهانی غذا به ماسک اینگونه پاسخ داده که می‌توانم با پرواز بعدی بیایم پیشت تا درباره این موضوع صحبت کنیم. ماسک هم کم نیاورده و گفته به جای این حرف ها، هزینه‌ها و پیشنهادهایت را منتشر کن تا مردم ببینند این پول‌ها دقیقا خرج چه چیزی می‌شود. حالا معلوم نیست این داستان قرار است تا کجا ادامه پیدا کند.


در ادامه بخوانید

مجموع ثروت ایلان ماسک از بیل گیتس و وارن بافت بیشتر شد | ثروت او چقدر است؟

 

نگاهی به فهرست ثروتمندترین افراد جهان در مجله فوربز | بیلیونر‌ها


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->